Zwiększenie konwersji na stronie

Prowadząc swój biznes w internecie nieustannie powinniśmy dążyć do zwiększania konwersji na stronie. Ale w jaki sposób można to osiągnąć? Przedstawiamy kilka istotnych elementów które można zastosować w tym celu.

Czym jest konwersja?

Konwersja jest to realizacja określonego celu na stronie przez użytkowników. Przykładowo dla sklepu internetowego celem jest jak największe zainteresowanie odbiorców oraz zakup oferowanych produktów. Dla stron producentów celem może być zlecenie wyceny czy też kontakt mailowy lub telefoniczny.

Wyznaczenie targetu

Pierwszym i najistotniejszym elementem jest określenie do kogo kierujemy naszą ofertę. Nigdy nie będziemy w stanie zadowolić wszystkich użytkowników odwiedzających naszą witrynę. W związku z tym należy kierunkować swoje działania na grupę osób dla których nasza oferta jest najodpowiedniejsza.

Dobór słów kluczowych

Kolejnym istotnym krokiem jest odpowiedni dobór wyrażeń na które promowany będzie nasz serwis. Należy je doprecyzować w zależności od zasięgu oferty. Przykładowo jeżeli usługi świadczymy lokalnie warto skupić się na frazach geolokalizowanych. Jeżeli nasza oferta to rowerki biegowe dla dzieci nieodpowiednie będzie skupianiu się na wyrażeniach typu rowery czy też rower dla dzieci. Precyzyjny dobór słów kluczowych nakieruje na stronę większą liczbę klientów którzy mogą skorzystać z oferty.

Meta-title

Pozycjonowanie strony również może wpłynąć na współczynnik konwersji. Próbując przyciągnąć jak największa liczbę klientów na stronę powinniśmy przede wszystkim wyróżniać się na tle konkurencji. Jednym z elementów służących do tego celu jest ustawienie intrygującego znacznika meta-title. Działa on podobnie jak nagłówek artykułu w gazecie, który ma za zadanie zachęcić czytelnika do przeczytania całego tekstu. Powinien być on krótki i sprecyzowany ale jednocześnie przykuwający uwagę i zachęcający do odwiedzenia naszej witryny.

Meta-descirption

Innym element który można wykorzystać do zachęcenia użytkownika do odwiedzenia strony jest znacznik met-description . Użycie chwytliwego i przyciągającego wzrok opisu będzie dużo skuteczniejsze niż opis typu 'Wejdź na naszą stronę, naprawdę warto.'

Adres strony

Kolejnym elementem przykuwającym wzrok w wynikach wyszukiwania jest adres naszej strony. Istotna jest zarówno sama domena jak i url konkretnej podstrony. Adres taki powinien jasno precyzować co zawiera dana podstrona i być łatwy do zapamiętania. Użytkownik w ten sposób upewnia się, że trafi w miejsce które oczekuje.

Grafiki

W celu przyciągnięcia jak największej liczby użytkowników warto także stosować zaskakujące i intrygujące zdjęcia. Podczas wyboru danego produktu internauci bardzo często sugerują się tylko przeglądając grafiki. Warto zadbać o to, by na stronie umieszczać wyróżniające i oryginalne obrazki.

Inne czynniki

Oczywiście to nie wszystkie elementy które można wykorzystać do zwiększania konwersji. Jest wiele innych czynników które wpływają na jego wzrost takich jak optymalizacja szybkości strony, uproszczenie procesu zakupów, prace związane z pozycjonowaniem stron, czy też modyfikacje pod kątem User Experience (UX) czyli doświadczenia użytkownika.

Nie ma jednej prostej i skutecznej metody optymalizacji serwisów pod katem podniesienia poziomu konwersji. Jak przedstawiliśmy powyżej jest ona uzależniona od wielu niuansów. Nawet najmniejszy szczegół może mieć wpływ na decyzję czy dany użytkownik zdecyduje się na odwiedzenie właśnie naszego serwisu. Zastosowanie się do powyższych wskazówek pozwoli zwiększyć zainteresowanie Klientów właśnie waszym serwisem internetowym.

Polecamy

Ostatnie artykuły