Kampanie Google AdWords

Google Adwords – co to?

Google AdWords to bardzo skuteczne narzędzie reklamowe pozwalające na promocję strony internetowej w sieci. Promocja na płatnym wyświetlaniu reklam w wyszukiwarce Google oraz sieci Google AdSense (do której należy ogromna ilość stron współpracujących). Na wstępie trzeba zaznaczyć, że jest to alternatywna metoda promocji strony do pozycjonowania.

Korzyści

Odpowiednio dobrana i poprowadzona kampania niesie za sobą wiele korzyści, a wśród nich znaczne zwiększenie ruchu na stronie przy płatności za efekty (najczęściej opłata naliczana jest dopiero za kliknięcie użytkownika w wyświetloną reklamę). Taka forma reklamy w porównaniu do innych daje zwykle dużo częściej konwertujący ruch na stronie.

Zalety

Reklama Google AdWords ma wiele zalet takich jak m.in.:

  • precyzyjne kierowanie reklam – Google na podstawie posiadanych danych o użytkownikach pozwala na kierowanie reklam do osób o określonych zainteresowaniach. Dodatkowo reklama może wyświetlać się przykładowo:
    • określonego dniach, o danych godzinach czy z daną częstotliwością,
    • na wszystkich lub danych typach urządzeń,
    • użytkownikom z daną lokalizacją geograficzną, określonym wiekiem i językiem,
  • kontrola nad wydatkami – Google nie wymaga żadnego minimalnego wydatku na reklamę. Co więcej jest możliwość określenia maksymalnego wydatku na daną reklamę czy wielkości kosztów na dany miesiąc czy dzień.
  • łatwy pomiar efektów – dostęp do danych dotyczących np. średniego kosztu za kliknięcie czy informacji o kliknięciu reklamy lub zakupie produktu pozwana na ocenę efektów reklamy oraz sprawdzenia jakie jej elementy warte są dalszej inwestycji,
  • łatwy sposób zarządzania kampaniami – prostszee prowadzenie kampanii niż pozycjonowanie przy pomocy specjalnego narzędzia udostępnionego przez Google.

Jak wskazano wyżej kampanie Google AdWords mają dużo zalet i niosą za sobą sporo korzyści. Warto jednak poznać rozróżniane typy kampanii AdWords by móc wybrać te najkorzystniejsze dla siebie.

Typy kampanii reklam AdWords

Rodzaje kampanii określają w jakim miejscu sieci reklamy będą widoczne dla użytkowników. Wyróżniamy 6 podstawowych typów:

  • Tylko sieć wyszukiwania – w tym typie kampanii reklamy wyświetlają się w wyszukiwarce Google w odpowiedzi na zapytania wpisywane przez użytkowników.
  • Sieć wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową – w odróżnieniu do podanego wyżej typu reklamy dodatkowo będą się wyświetlać na witrynach i filmach wideo w sieci reklamowej Google.
  • Tylko sieć reklamowa – reklamy wyświetlane są w witrynach i aplikacjach powiązanych z wybranymi słowami kluczowymi.
  • Produktowa – wyświetlenia w Zakupach Google, wyszukiwarce i witrynach partnerów (m.in. YouTube i wyszukiwarka graficzna).
  • Wideo typu Instream – wyświetlenia w serwisie YouTube i sieci reklamowej Google.
  • Uniwersalna kampania promująca aplikację – wyświetlenia w różnych usługach Google w tym m.in. Google Play, YouTube oraz wyszukiwarce.

Formaty reklam AdWords

Oprócz typów kampanii AdWords rozróżnia się także 8 formatów reklam:

  • Tekstowe – docierające do użytkowników szukających danych treści,
  • Graficzne – interaktywna lub statyczna grafika wyświetlająca się w witrynach współpracujących.
  • Elastyczne – automatycznie dopasowujące wygląd do danego miejsca na reklamę. Mogą przyjmować formę tekstową lub graficzną.
  • Reklamy aplikacji – odsyłające użytkowników do sklepu z aplikacjami lub danego miejsca w aplikacji.
  • Wideo
  • Reklamy produktowe – prezentujące dany produkt użytkownikom (zdjęcie, cenę, tytuł itp.).
  • Reklama produktowa z funkcją prezentacji – wyświetla kilka produktów po kliknięciu na dany obraz i tekst.
  • Reklamy typu „tylko połączenie” – zwiększają ilość połączeń do firmy dzięki reklamie zawierającej numer telefonu (dostępne wyłącznie na urządzeniach na których można nawiązać połączenie).

Dostępność opisanych wyżej typów reklam zależy od wybranego wcześniej rodzaju kampanii.

Polecamy

Ostatnie artykuły